05.05.2020

CLASA XI -ROMÂNIA/CORONAVIRUS/TEMA





ROMÂNIA ȘI ROLUL SĂU GEOPOLITIC ȘI GEOECONOMIC PE GLOB PRIVIND CORONAVIRUSUL

1.    Ce este Geopolitica?
Geopolitica este o știință politică ce studiază impactul (influența) așezării și poziționării geografice a unui stat (poziția geografică a României) asupra politicii sale externe și interne (relația României cu alte state, organizarea ei internă), precum și impactul (influența) factorului spațial (relief, climă, apă, vegetație, faună, soluri, așezări omenești, resurse naturale) asupra politicii internaționale în ansamblu.

2. Ce așteptări am de la voi?
a. În primul rând, veți căuta în diferite surse de informare (televiziune, internet, familie),veți citi, veți descoperi informații, date statistice cu număr de persoane, grafice cu evoluția epidemiei, hărți cu statele în care s-a răspândit, veți analiza cauzele, veți compara păreri, opinii, veți critica,veți trage concluzii, veți discuta cu părinții voștri despre problema actuală – Coronavirusul.
b. Veți trata tema cu seriozitate, individual. Originalitatea va avea un plus la notă.
c. Veți realiza un eseu/compunere/studiu de caz/un material folosind aplicații/programe digitale (sub orice formă doriți) (puteți atașa fotografii, imagini, grafice, scheme)
d.Veți încărca tema pe adresa de mail .........................................., până la data de 25 MAI 2020.

3.Cum reușiți să vă organizațimai bine?
Vă puteți ghida după întrebările mele (sau/și puneți/scrieți în temă voi alte întrebări):
Ø Care sunt cauzele apariției acestei probleme majore?
Ø Unde a apărut pentru prima dată (orașul, statul, continentul) și ce influență/impact a avut acolo asupra populației, mediului, acțiunilor omenești?
Ø În ce state / continente s-a răspândit foarte repede și din ce cauză?
Ø Ce măsuri de prevenire a răspândirii bolii s-au luat în România? Argumentați de ce.
Ø Ce măsuri de prevenire a răspândirii bolii s-au luat în alte state ale lumii? Argumentați de ce.
Ø Cum reacționează statele lumii față de oamenii infectați? (granițele închise/deschise, carantină/izolare/amenzi, prim-ajutor, legi etc) De ce? Argumentați.
Ø Cum a modificat (care sunt urmările aceste epidemii) această epidemie viața oamenilor de zi cu zi? Dați exemple concrete.
Ø Ce soluții s-ar putea găsi pentru stoparea virusului?
Ø Cum vă protejați voi în această perioadă?
Ø Ce dorințe aveți și nu le puteți îndeplini în această perioadă?Cum vă simțiți?
Ø Ce părere aveți în legătură cu problema actuală a omenirii? Exprimați-vă opinia, argumentând pro/contra (5-6 idei).
Ø Ce legi ați da voi, dacă ați fi la conducerea statului, pentru ca oamenii să trăiască normal în timpul acestei pandemii? (3-4 legi) Dacă sunteți de acord cu legile date în prezent, argumentați de ce.

4.Care sunt criteriile de evaluare pentru această temă?
·       alegerea personală, originală a metodei de prezentare – 1 punct
·       prezentarea logică a problemei date, de la cauze la măsuri – 2 puncte
·       argumentarea să fie personalizată, gândită, elaborată conștient, critic, într - o formă realistă – 3  puncte
·       informațiile descoperite să fie reale ( nu inventate), dar filtrate, esențializate prin părerea proprie – 2 puncte
·       menționarea bibliografiei (minim 4 surse de informare) – 1 punct
·       1 punct este din oficiu

Spor la lucru!  
Sigur veți reuși. Aveți încredere că ați dobândit în școală suficiente cunoștințe și deprinderi, pentru a realiza această temă. Până când ne vom revedea, vă doresc să fiți sănătoși și fericiți.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu