ROMÂNIA ȘI ROLUL SĂU GEOPOLITIC ȘI GEOECONOMIC PE GLOB
PRIVIND CORONAVIRUSUL
1. Ce este Geopolitica?
Geopolitica este o știință
politică ce studiază impactul (influența) așezării și poziționării geografice a unui stat (poziția geografică a României) asupra politicii sale
externe și interne (relația României cu alte state, organizarea
ei internă), precum și impactul (influența)
factorului spațial (relief, climă, apă, vegetație, faună, soluri, așezări
omenești, resurse naturale) asupra politicii
internaționale în ansamblu.
2. Ce
așteptări am de la voi?
a. În primul rând, veți
căuta în diferite surse de informare (televiziune, internet, familie),veți
citi, veți descoperi informații, date statistice cu număr de persoane, grafice
cu evoluția epidemiei, hărți cu statele în care s-a răspândit, veți analiza cauzele,
veți compara păreri, opinii, veți critica,veți trage concluzii, veți discuta cu
părinții voștri despre problema actuală – Coronavirusul.
b. Veți trata tema cu
seriozitate, individual. Originalitatea va avea un plus la notă.
c. Veți realiza un eseu/compunere/studiu
de caz/un material folosind aplicații/programe digitale (sub orice formă
doriți) (puteți atașa fotografii, imagini, grafice, scheme)
3.Cum reușiți
să vă organizațimai bine?
Vă puteți ghida după
întrebările mele (sau/și puneți/scrieți în temă voi alte întrebări):
Ø Care sunt cauzele apariției acestei probleme
majore?
Ø Unde a apărut pentru prima dată (orașul, statul,
continentul) și ce influență/impact a avut acolo asupra populației, mediului,
acțiunilor omenești?
Ø În ce state / continente s-a răspândit foarte
repede și din ce cauză?
Ø Ce măsuri de prevenire a răspândirii bolii
s-au luat în România? Argumentați de ce.
Ø Ce măsuri de prevenire a răspândirii bolii
s-au luat în alte state ale lumii? Argumentați de ce.
Ø Cum reacționează statele lumii față de
oamenii infectați? (granițele închise/deschise, carantină/izolare/amenzi,
prim-ajutor, legi etc) De ce? Argumentați.
Ø Cum a modificat (care sunt urmările aceste
epidemii) această epidemie viața oamenilor de zi cu zi? Dați exemple concrete.
Ø Ce soluții s-ar putea găsi pentru stoparea virusului?
Ø Cum vă protejați voi în această perioadă?
Ø Ce dorințe aveți și nu le puteți îndeplini în
această perioadă?Cum vă simțiți?
Ø Ce părere aveți în legătură cu problema
actuală a omenirii? Exprimați-vă opinia, argumentând pro/contra (5-6 idei).
Ø Ce legi ați da voi, dacă ați fi la conducerea
statului, pentru ca oamenii să trăiască normal în timpul acestei pandemii? (3-4
legi) Dacă sunteți de acord cu legile date în prezent, argumentați de ce.
4.Care sunt criteriile de
evaluare pentru această temă?
·
alegerea
personală, originală a metodei de prezentare – 1 punct
·
prezentarea
logică a problemei date, de la cauze la măsuri – 2 puncte
·
argumentarea
să fie personalizată, gândită, elaborată conștient, critic, într - o formă
realistă – 3 puncte
·
informațiile
descoperite să fie reale ( nu inventate), dar filtrate, esențializate prin
părerea proprie – 2 puncte
·
menționarea
bibliografiei (minim 4 surse de informare) – 1 punct
·
1 punct
este din oficiu
Spor la lucru!
Sigur veți reuși. Aveți încredere că ați
dobândit în școală suficiente cunoștințe și deprinderi, pentru a realiza
această temă. Până când ne vom revedea, vă doresc să fiți sănătoși și fericiți.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu