18.07.2009

Moldova

Bucovina, tinut al manastirilor

De data aceasta am plecat in concediu. Am ales Bucovina din doua motive: in urma unei invitatii, in primul rand si apoi pentru ca nu am fost niciodata prin aceste locuri.
In prima zi ne-am cazat in Gura Humorului, dupa un drum de aproximativ 469 de km, urmand ca a doua zi sa facem turul manastirilor si nu numai.
Iata ordinea: Manastirea Humor-Manastirea Voronet-Cetatea Sucevei-Manastirea Putna-Ceramica de Marginea-Manastirea Sucevita-Manastirea Moldovita (nu sunt singurele, noi am optat pentru ele, restul cu alta ocazie).

Manastirea Humor

Are hramul Adormirea Maicii Domnului (15 august), este manastire de maici si a fost ctitorita de Toader Bubuiog-mare logofat in 1530.


Intrarea in mansatire vazuta din exterior si apoi din interior. Cand intri in curtea interioara(si asta e valabil la toate manastirile) parca esti intr-o alta lume, o lume dumnezeiasca si nicidecum pamanteasca, verdele ierbii e mai verde , florile mai viu colorate si mai frumoase decat in ori alta parte.









Pictura este in fresca atat la interior cat si la exterior. Nu mai e vizibila peste tot la fel, peretii expusii ploii si altor intemperii dea lungul timpului si-au pierdut stralucirea si cu toate asta ce a ramas e extroardinar. Culoarea specifica acestei manastiri e rosul.



Obiecte artizanale, mestesugite cu mare dibacie, se afla la intrarea in manastire.Poti pleca cu inca o amintire frumoasa de prin tinuturile bucovinene.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu